مقالات و مطالب روانشناسی

۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است


یکی از تجربه های تلخ در زندگی خیانت است. خیانت جدی است زیرا اعتماد را از بین می برد و بدون اعتماد هیچ رابطه ای وجود نخواهد داشت.

یکی از تجربه های تلخ در زندگی خیانت است. خیانت جدی است زیرا اعتماد را از بین می برد و بدون اعتماد هیچ رابطه ای وجود نخواهد داشت. بدون اعتماد ، جامعه ، خانواده ها ، نهادها و مطمئناً یک ازدواج نمی تواند عمل کند. خیانت فرد را تا حد زیادی متزلزل می کند زیرا توانایی اعتماد او را می شکند.

چه باعث می شود مردم به اعتمادی که به آنها نسبت داده شده خیانت کنند؟ سه دلیل می تواند داشته باشد.

اولین جاه طلبی ، حرص و آز ، شهوت یا اشتیاق بیش از حد است. وقتی شخصی نتواند با این رذایل کنترل کند ، احتمال خیانت دارد. یک معتاد مواد مخدر به اعتمادی که به او نسبت داده می شود خیانت خواهد کرد زیرا اعتیاد او بیش از حد مجاز است. این بالاتر از هر حس وفاداری ، صداقت یا صداقت او است. نیاز فرد به ثروتمند بودن و داشتن زندگی لوکس ممکن است باعث سرقت ، اختلاس یا سو  استفاده از اطلاعاتی شود که با اعتماد به نفس به وی داده شده است. جذابیت شدید جنسی ممکن است باعث شود فرد به ازدواج خود خیانت کند.

دلیل دوم می تواند این باشد که خیانت برای دستیابی به منافع بزرگ ضروری است. خیانت در این مورد شر تلقی نمی شود بلکه اقدامی مقدس است. ممکن است فردی احساس کند برای نجات جان / روح شخص دیگری خیانت در او درست است.

 

بیشتر بخوانید:  نکاتی برای تربیت کودک به تنهایی